Zápis OV10997921

Obchodní jménoHUTNÍ PROJEKT Frýdek-Místek a.s.
RubrikaValná hromada
IČO45193584
Sídlo28. října 1495, Místek, 738 01 Frýdek-Místek
Publikováno14. 11. 2025
Značka OVOV10997921
Představenstvo akciové společnosti HUTNÍ PROJEKT Frýdek-Místek a.s., se sídlem 28. října 1495, Místek, 738 01 Frýdek-Místek, IČO: 45193584, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl B, vložka 340 (dále jen „Společnost“), svolává řádnou valnou hromadu akcionářů, která se uskuteční dne 15.12.2025 v 10:00 hod. v sídle Společnosti. Registrace účastníků bude probíhat od 8:30 hod. I. Pořad jednání valné hromady 1. Zahájení, zpráva o účasti akcionářů 2. Schválení jednacího a volebního řádu 3. Volba orgánů valné hromady 4. Schválení dohody o ukončení smlouvy o výkonu funkce pana Ing. Marcela Jenča 5. Jmenování Ing. Roberta Šteffka do funkce člena představenstva 6. Schválení smlouvy o výkonu funkce pana Ing. Roberta Šteffka 7. Změna stanov Společnosti 8. Určení auditora pro provedení auditu účetní závěrky za rok 2025 9. Závěr II. Návrh usnesení valné hromady k jednotlivým bodům pořadu jednání valné hromady a jejich zdůvodnění 1. Schválení jednacího a volebního řádu (bod č. 2 pořadu jednání) 1.1. Návrh usnesení: Valná hromada schvaluje jednací a volební řád valné hromady ve znění předloženém představenstvem Společnosti. 1.2. Zdůvodnění: Jedná se o organizační krok nutný k zajištění průběhu jednání valné hromady. Schválení jednacího a volebního řádu rovněž odpovídá mnohaleté tradici průběhu řádných valných hromad Společnosti. Předkládaný návrh jednacího a volebního řádu je uveřejněn společně s touto pozvánkou jako její příloha (viz čl. IV. této pozvánky). 2. Volba orgánů valné hromady (bod č. 3 pořadu jednání) 2.1. Návrh usnesení: Valná hromada volí předsedu valné hromady, zapisovatele, dva ověřovatele zápisu valné hromady a osoby pověřené sčítáním hlasů, ve znění návrhu, který předloží představenstvo valné hromadě ke schválení 2.2. Zdůvodnění: Jedná se o organizační krok nutný k zajištění průběhu jednání valné hromady. Představenstvo si vyhrazuje právo předložit valné hromadě návrh usnesení na volbu orgánů valné hromady zejména s ohledem na možnou nepřítomnost osob, které by byly navrženy do orgánů valné hromady (zejména v případě jejich nemoci). 3. Schválení dohody o ukončení smlouvy o výkonu funkce pana Ing. Marcela Jenča (bod č. 4 pořadu jednání) 3.1. Návrh usnesení: Valná hromada schvaluje dohodu o ukončení smlouvy o výkonu funkce pana Ing. Marcela Jenča, dat. nar. 17.12.1971, bytem Nové Dvory-Vršavec 3554, Frýdek, 738 01 Frýdek-Místek, v předloženém znění. 3.2. Vyjádření představenstva: Pan Ing. Marcel Jenčo s účinností k 1.7.2025 rezignoval a ukončil tím své působení v představenstvu Společnosti. V souvislosti s ukončením jeho funkce uzavřel pan Jenčo a Společnost dohodu o ukončení jeho smlouvy o výkonu funkce. Znění uvedené dohody je zveřejněno na webových stránkách společnosti v sekci pro akcionáře (viz čl. IV. této pozvánky). Představenstvo Společnosti navrhuje, aby valná hromada uvedenou dohodu schválila v souladu s § 59 odst. 2 zákona č. 90/2012 Sb., o obchodních společnostech a družstvech (zákon o obchodních korporacích). 4. Jmenování Ing. Roberta Šteffka do funkce člena představenstva (bod č. 5 pořadu jednání) 4.1. Návrh usnesení: Valná hromada jmenuje do funkce člena představenstva pana Ing. Roberta Šteffka, dat. nar. 5.4.1975, bytem Bezručova 524, 735 52 Bohumín, Záblatí. 4.2. Zdůvodnění: Představenstvo společnosti v návaznosti na rezignaci pan Ing. Marcela Jenča jmenovalo pana Ing. Roberta Šteffka, dat. nar. 5.4.1975, bytem Bezručova 524, 735 52 Bohumín, Záblatí, coby náhradního člena představenstva v souladu s čl. 7.2.4. stanov Společnosti. Vzhledem k tomu, že doba výkonu funkce náhradního člena představenstva je omezena do doby příštího zasedání valné hromady, navrhuje představenstvo, aby valná hromada Společnosti pana Ing. Roberta Šteffka ve funkci potvrdila a znovu jej jmenovala. Představenstvo Společnosti považuje pana Ing. Roberta Šteffeka za vhodného kandidáta do této funkce s ohledem na jeho kvalifikaci a praxi. 5. Schválení smlouvy o výkonu funkce pana Ing. Roberta Šteffka (bod č. 6 pořadu jednání) 5.1. Návrh usnesení: Valná hromada schvaluje smlouvu o výkonu funkce Ing. Roberta Šteffka, dat. nar. 5.4.1975, bytem Bezručova 524, 735 52 Bohumín, Záblatí v předloženém znění. 5.2. Zdůvodnění: V souvislosti se jmenováním pana Šteffka do funkce náhradního člena představenstva uzavřel pan Šteffek a Společnost smlouvu o výkonu funkce. Znění uvedené smlouvy je zveřejněno na webových stránkách společnosti v sekci pro akcionáře (viz čl. IV. této pozvánky). Představenstvo Společnosti navrhuje, aby valná hromada uvedenou smlouvu schválila v souladu s § 59 odst. 2 zákona č. 90/2012 Sb., o obchodních společnostech a družstvech (zákon o obchodních korporacích) s tím, že podle této smlouvy bude pan Šteffek vykonávat svou funkci i nadále. 6. Schválení změny stanov Společnosti (bod č. 7 pořadu jednání) 6.1. Návrh usnesení: Valná hromada rozhoduje o následující změně stanov Společnosti: - Článek 2. Předmět podnikání se mění a nově zní následovně: 2. Předmět podnikání a činnosti Společnosti 2.1. Předmětem podnikání Společnosti je: a) Projektová činnost ve výstavbě; b) Technicko-organizační činnost v oblasti požární ochrany; c) Montáž, opravy, revize a zkoušky elektrických zařízení; d) Činnost účetních poradců, vedení účetnictví, vedení daňové evidence; e) Provádění staveb, jejich změn a odstraňování; f) Výroba, instalace, opravy elektrických strojů a přístrojů, elektronických a telekomunikačních zařízení; g) Hostinská činnost; h) Montáž, opravy, revize a zkoušky vyhrazených elektrických zařízení, rozsah činnosti: projektování el. zařízení bez omezení napětí; i) Zpracování rozptylových studií; j) Poskytování služeb v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví; k) Výroba obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona, obory činnosti: a. Vydavatelské činnosti, polygrafická výroba, knihařské a kopírovací práce; b. Výroba elektronických součástek, elektrických zařízení a výroba a opravy elektrických strojů, přístrojů a elektronických zařízení pracujících na malém napětí; c. Výroba strojů a zařízení; d. Přípravné a dokončovací stavební práce, specializované stavební činnosti; e. Zprostředkování obchodu a služeb; f. Nákup, prodej, správa a údržba nemovitostí; g. Poradenská a konzultační činnost, zpracování odborných studií a posudků; h. Příprava a vypracování technických návrhů, grafické a kresličské práce; i. Projektování elektrických zařízení; j. Výzkum a vývoj v oblasti přírodních a technických věd nebo společenských věd; k. Testování, měření, analýzy a kontroly; l. Služby v oblasti administrativní správy a služby organizačně hospodářské povahy; m. Poskytování technických služeb; popř. další obory činnosti týkající se realizace dodávek na klíč, poskytování služeb a servisu v oblasti průmyslu a energetiky. 2.2. Předmětem činnosti Společnosti je: a) Pronájem nemovitostí, bytů a nebytových prostor. 6.2. Zdůvodnění: Společnost byla Krajským soudem v Ostravě vyzvána ke sjednání nápravy ve vztahu k určení a zápisu předmětu podnikání Společnosti v obchodním rejstříku, když v obou případech má Společnost mimo jiné uveden jako předmět podnikání „Výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona“. Podle sdělení Krajského soudu v Ostravě takové určení předmětu podnikání s ohledem na usnesení Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 27 Cdo 3549/2020, ze dne 12.5.2021, nesplňuje požadavek určitosti. Z tohoto důvodu představenstvo Společnosti navrhuje změnu stanov v části týkající se předmětu podnikání, a to tak, že bude volná živnost upřesněna. Současně představenstvo Společnosti v rámci revize předmětu podnikání navrhuje některé stávající činnosti vypustit, a naopak doplnit činnosti nové, reflektující aktuální potřeby Společnosti. 7. Určení auditora pro provedení auditu účetní závěrky za rok 2025 (bod č. 8 pořadu jednání) 7.1. Návrh usnesení: Valná hromada určuje auditora pro provedení auditu účetní závěrky Společnosti za rok 2025, a to auditorskou kancelář COTAX AUDIT, s.r.o., se sídlem Ostrava - Muglinov, Bohumínská 226/95, PSČ 712 00, IČO: 25382349, DIČ: CZ25382349, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, sp. zn. C 24447. 7.2. Zdůvodnění: Podle zákona č. 93/2009 Sb., o auditorech, v platném znění je určení auditora v působnosti valné hromady. Z důvodu dlouhodobé pracovní neschopnosti dosavadního auditora Společnosti pana Ing. Martina Konečného a na základě nejvýhodnější nabídky navrhuje představenstvo uzavřít smlouvu na provedení auditu účetní závěrky za r. 2025 s auditorskou kanceláří COTAX AUDIT, s.r.o., se sídlem Ostrava - Muglinov, Bohumínská 226/95, PSČ 712 00, IČO: 25382349, DIČ: CZ25382349, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, sp. zn. C 24447. III. Rozhodný den a vysvětlení jeho významu Dle stanov Společnosti je rozhodným dne k účasti na valné hromadě 7. den předcházející dni konání valné hromady. Řádné valné hromady je proto oprávněn se zúčastnit, hlasovat na ní a vykonávat na ní akcionářská práva akcionář, který je zapsán v evidenci zaknihovaných cenných papírů jako vlastník akcií Společnosti k rozhodnému dni, tj. k 8.12.2025. IV. Ostatní informace Akcionář – fyzická osoba se prokazuje průkazem totožnosti, zástupce navíc plnou mocí. Statutární zástupce akcionáře (právnické osoby) se prokáže platným výpisem z obchodního rejstříku ne starším 3 měsíců a průkazem totožnosti. Zástupce, který není statutárním orgánem, se prokáže navíc plnou mocí. Akcionáři se účastní řádné valné hromady na vlastní náklady. Návrh jednacího a volebního řádu (bod 2 pořadu jednání), dohoda o ukončení smlouvy o výkonu funkce (bod 4 pořadu jednání) a smlouva o výkonu funkce (bod 6 pořadu jednání) jsou pro akcionáře k nahlédnutí ve lhůtě 30 dnů před konáním valné hromady v sídle Společnosti v pracovních dnech od 9:00 do 16:00 hodin a zveřejněny na webových stránkách Společnosti v sekci přístupné pouze pro akcionáře pod odkazem https://www.hpfm.cz/pro-akcionare/, kdy přístupové heslo pro vstup do této sekce bude akcionářům sděleno obratem na jejich žádost zaslanou Ing. Lumíru Schmidtovi, členovi představenstva, na emailovou adresu lschmidt@hpfm.cz. V žádosti akcionáři uvedou pro ověření jejich totožnosti rovněž své rodné číslo a počet ks akcií, které vlastní. Pokud akcionáři nabyli akcie Společnosti po termínu konání Valné hromady v r. 2025, tj. po 17.6.2025, budou povinni také doložit výpis z registru Centrálního depozitáře cenných papírů. Ve Frýdku-Místku dne 12.11.2025 Ing. Zdeněk Ručka Předseda představenstva OV10997921-20251114